Lisia rodzinka właśnie szuka dla siebie przytulnego lokum. Czy pomożecie im zbudować piękną norkę? To nie lada wyzwanie. W ruch pójdą narzędzia i kolorowe farby. Każde pomieszczenie jest wyjątkowe. Uważajcie, żeby Wasze konstrukcje nie runęły ...
PREMIERA IV KWARTAŁ 2023
Kości nigdy nie jest zbyt wiele!
Too Many Bones przybywa uzbrojona po zęby i impetem wyważa drzwi do nowego gatunku gier: dice-builder RPG. Ta gra zbiera wszystko, co wiesz o rzucaniu kośćmi, i odwraca do góry ...
Małe Epickie Wyprawy to klasyczna gra opowiadająca o baśniowej krainie najechanej przez siły zła. Jak bywa w takich opowieściach, by zaradzić nieszczęściu potrzebni są odważni i szlachetni bohaterowie… w których wcielicie się właśnie Wy...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Cyklady (edycja polska)
Świetna i prosta. Klimatyczne przepychanki, sporo interakcji negatywnej, nasyłamy na siebie wojska i...